woensdag 11 maart 2015

Daar ging iets niet helemaal goed....

Sh*t happens

Afgelopen zondag heerlijk een klein stukje gezeild. Visje gehaald in Marken. Kortom genieten. ;)

Bij het hijsen van de genua bleek de versteviging bij de pees in de tophoek niet helemaal meer goed vast te zitten. Dus besloten we niet te ver te varen en dit deze week te laten repareren bij Schokker in Volendam.

Gisteren even gebeld en ik kon meteen langs komen om dit te laten maken. Na tien minuten was een en ander al klaar. Nog even nagebept over van alles en nog wat en toen weer terug naar de boot.

Bij de ingang van het Slobbeland in Volendam stond een vrachtwagen van een niet nader te noemen firma trottoirtegels te laden. Daar netjes even op gewacht. Achteropkomend verkeer nam de stoep en reed via de parkeerplaats verder. Omdat dit erg krap was verkoos ik te wachten. Dit duurde vijf minuutjes. Toen de chauffeur de kraan op de tegels had gelegd reed ik langzaam links langs de vrachtwagen.

En toen gebeurde het:

De chauffeur besloot, zonder verder te kijken, de klep aan de zijkant van de vrachtwagen omhoog te doen. Met als gevolg dat deze tegen mijn auto kwam en flinke schade toebracht aan onze voiture.

 
En zoals verwacht kreeg ik direct in niet mis te verstane woorden te horen waar ik helemaal mee bezig was. Een te verwachten reactie uiteraard, van onze Volendamse medemens (chauffeur). Daarop heb ik kort uitgelegd dat hij wellicht eerst eens zou kunnen kijken voor hij de automatische klep bediende. Nou dat had ik vanzelfsprekend beter niet kunnen zeggen. Hierop heb ik maar meteen even de politie gebeld om ervoor te zorgen dat we het schadeformulier rustig konden invullen zonder dat de boel uit de hand zou kunnen lopen.

De politie houdt zich niet bezig met de schuldvraag maar de agente zorgde wel voor de nodige rust. Nadat het formulier was ingevuld en er diverse foto's waren gemaakt ben ik uiteindelijk naar de boot gereden. Daar meteen online aangifte gedaan en een afspraak bij het schadeherstelbedrijf gemaakt. Dit ging gelukkig allemaal heel vlot. De auto is niet total loss en eind volgende week kunnen we hem weer ophalen. In de tussentijd kunnen we gebruik maken van een "leenscenic".


Geen opmerkingen:

Een reactie posten