vrijdag 19 januari 2018

Domburg - Charlotteville Tobago (dag 2)

Een hele goeiemorgen,

We zijn weer een flink stuk opgeschoten en verwachten vanavond rond zonsondergang aan te komen in Charlotteville Tobago.

Monique heeft helaas behoorlijk last van zeeziekte tijdens deze overtocht. Vanmorgen gaat het beter en hopelijk blijft dat de rest van de dag ook zo.

Gisteren hebben we nog lang last gehad van overkomende squalls. Vooral het feit dat er tussen de squalls geen zuchtje wind staat is vervelend. In de middag is alles weer rustig en maken we goede voortgang. Ook door de Guyanastroom die we hier goed mee hebben.

Helaas ruimt de wind in de avond en neemt ook behoorlijk af. Dit blijft zo tot op dit moment. We hebben nog net tien knoopjes wind en met de stroom mee varen we nog zes tot zeven knopen. Nog niet heel slecht natuurlijk, maar de snelheid door het water is maar een knoopje of vier tot vijf waardoor het ook wat oncomfortabeler wordt op deze ruime koers.

Hopelijk neemt de wind nog een beetje toe. Twee tot drie knoopjes meer is eigenlijk al voldoende. Dan kunnen we ruim voor het donker wordt ons anker later vallen in Pirates Bay.