maandag 9 februari 2015

Beeld van hotelier

Welk beeld hebben (veel) mensen bij een hotelier in Oostenrijk?

Allereerst willen we benadrukken dat wij een fantastische tijd hebben gehad in Oostenrijk. Een heel mooi land met een prachtig klimaat en veel lieve mensen. Het hotel was voor ons een ervaring die wij nooit hadden willen missen. Zeker omdat we het hotel zonder omzet overnamen, na een seizoen al een vierde ster uitgereikt kregen en na twee jaar uitgeroepen werden tot best beoordeelde apparthotel in heel Oostenrijk. Dan valt er weinig te klagen en dat doen we dan ook niet.



In zes jaar hebben wij heel veel aardige gasten mogen ontvangen die vrijwel allemaal heel enthousiast waren over het hotel en de omgeving. Ook nu nog hebben wij contact met voormalige gasten.

Hoe aardig gasten ook allemaal zijn, sommigen hebben toch wel een heel vreemd beeld bij een hotelier.

Een paar uitspraken:

  • Komt een man naar de receptie om de rekening te betalen. Zegt de man, "zo, ik kom even de winst brengen, dan kan je vanmiddag weer lekker skiĆ«n"
  • Aan het einde van een lang seizoen zegt een gast (uit een niet nader te noemen vissersdorp hier vlakbij): "goh dat zou ik nou ook wel willen, een beetje aanrommelen in zo'n hotelletje"
  • Wat houden jullie daar nou aan over elke jaar: Ja, ik heb de kamerprijs eens vermenigvuldigd........jullie hebben vast niks te klagen........
Je kunt er natuurlijk alleen maar om lachen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten