woensdag 11 oktober 2017

Rabat - Isla Graciosa (dag 3)

Goedemorgen allemaal,

De stemming aan boord van De Liefde is heel goed. Sinds gisteren om 13:00 uur staat er wind. Eindelijk hebben we, zonder dat de motor bij staat, een flink aantal uren kunnen zeilen. De bootsnelheid loopt af en toe zelfs op tot boven de 8 knopen bij net 12 knopen wind. Helaas is de wind sind vanmorgen zes uur weer helemaal weggevallen.

Maar dat mag de pret niet drukken want; er komt, volgens de verwachtingen, in de loop van de dag weer wind aan EN we hebben een Mahi Mahi/Goudmakreel/Dorado gevangen. Net op het moment dat Femmie, buiten in de kuip, een toets voor Duits aan het maken is, gaan de belletjes af. Eerst denken we nog dat de twee vislijnen, die we uit hebben staan, om elkaar heen zijn gaan draaien en dat daardoor het belletje afgaat. Maar nee, het bakboord lijntje blijft strak staan en de Mahi Mahi maakt grote sprongen uit het water. Na een kort gevecht, geeft de vis zich over en al snel ligt ze/hij gefileerd in de koelkast.

Vanzelfsprekend hebben we weer vaak dolfijnen naast de boot. Vanmorgen bleven ze meer dan twee uur rind de boot zwemmen.

En dus gaan we met goede moed de volgende dag in. Onze aankomst staat inmiddels, min of meer, vast op morgenochtend rond een uur of tien. Als er wat meer wind komt, zal dat wat eerder zijn. Wij melden ons dus weer, zodra we voor anker liggen bij Isla Graciosa.

Onze positie:
30 39' 33.72" N
012 01' 43.42" W

Koers 222 graden
Afstand te gaan 113 mijl
ETA 12-10-2017 10:00 uur

1. Lieve zeilers.
    Wat fijn om te lezen dat het jullie goed gaat.
    Jammer voor de boot die pech heeft.
    En gaat het goed met Femmie haar school werk kan ze het goed aan?
    Hier is het vandaag weer regenachtig maar ze voorspellen voor het weekend 20 graden dus dat kan fijn worden.
    Hier gaat alles goed.
    Sjoerd is ook druk aan het leren hij vind het erg leuk.
    Nou groetjes van ons.
    XXXXXXXX

2. Joehoe, beeeeeeetttt!!!!! Dat wordt smullen vanavond!